Everglades

Uber heeft er een fan bij!

Gisterenavond een nieuwe poging gewaagd om terug in ons hotel te geraken en deze keer verliep het absoluut smooth. Het ritje heeft ons dan ook nog eens niets gekost want op internet vind je tal van coupons voor Free rides voor eerste gebruikers.

Voor ons tweede ritje van deze morgen naar Downtown Miami heb ik een code van mijn account doorgegeven aan Tom, dus hopla voor 2$ een rit van 10 Miles. En vanavond gebruiken we weer hetzelfde systeem maar dan omgekeerd. De tip om zo goed als gratis door Miami te tjolen is dus veel Uber accounts aanmaken en Free coupons doorgeven 😊.
Maar genoeg over Uber want de Everglades staan op het programma. Sinds ik de tekenfilm van de reddertjes zag, wou ik op zo een bootje door het moeras vol alligators varen. En vandaag is het zo ver! 😊

We starten eerst met een kennismaking met Miami, de 4e grootste stad van Amerika. De bus van Miami Tour Company brengt ons langs privé eilanden met flashy jachten voor de deur, gigacruiseschepen en prachtige art deco gebouwen. Helemaal GTA!

Miami Beach, Wyndwood Walls, Little Havana, Virginia Beach: Het is allemaal omtercoolst! We zien de mansions van Puff Daddy, Shakira, Gloria Estefan, …. De locatie waar Gianni Versace vermoord werd en afgelegen wijken ondergespoten door graffiti kunstwerkjes.

Een minder cool maar aangrijpend moment is het bezoek aan het Holocaust Memorial.

In de namiddag rijden we landinwaarts om de Everglades te bezoeken. 1,5 BILJOEN alligators huizen in het natuurpark dus hopelijk zien we er toch eentje.

Als ik de boten zie waar we mee gaan rondcruisen ben ik mijn nopjes. Helemaal zoals ik het gedroomd had met zo een gids boven op een stoeltje en een te luide motor. Spijtig genoeg gaan de hemelsluizen net open als we klaar zitten voor vertrek en gaan we drashnat weer van boord om de Wildlife show te bezichtigen. Cute baby alligatortjes en pythons passeren de revue en dan volgt poging 2 met de boot.
Dit is echt een must-do! Zoo coool om door de Rivers of Grass te varen. Alles om je heen is 1 groene vlakte waardoor het lijkt alsof je door een weiland cruist.

Na een tocht van een uur zit onze Miami dag erop en zijn we klaar om naar Orlando te vliegen.
See you in the Magic Kingdom!

Advertenties

Een gedachte over “Everglades

Merci voor je reactie!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )